dilluns, 7 de febrer del 2011

El mateix missatge multiplicat a tot arreu

Cada xarxa social és diferent. Per tant, les haurien d’usar de forma diferent segons quin ús en volem donar. Això que sembla tan senzill, molts cops no es compleix. I començo a trobar-ho inadequat. Hi ha molts usuaris que diuen el mateix en diferents Social Media. Hi ha molts usuaris que repeteixen el mateix missatge a tot arreu. Cal que això sigui sempre així? Sincerament, crec que no hauria de ser així.

Accions com aquestes desemboquen en situacions ben curioses o, fins i tot, pesades. Si segueixes a un usuari, a Twitter, Facebook i Foursquare, per exemple, pots arribar a llegir el mateix missatge tres cops diferents. Està bé voler arribar a tothom, però això porta que rebis la mateixa actualització repetida. I és clar, quan això es repeteix al final et cansa (el que pot portar-te a unfollows). També hi ha una altra situació ben curiosa: què passa si no tinc una de les teves xarxes socials? L’altre dia em preguntaven: “Perquè la gent posa una arroba abans d’alguns missatges al Mur del Facebook? Què signifiquen?”.

Per aquells que feu servir Twitter segurament us sonarà, però la gent que no sap que és segurament tindrà més problemes. Quan es posa l’@ és que algú està dialogant amb un altre usuari de Twitter. Què passa quan aquest missatge se’n va a Facebook? Doncs que apareix sense sentit al nostre TimeLine.
Quin són els principals problemes d’això? Que si un usuari repeteix un missatge o no l’entenem, automàticament el nostre cervell envia una ordre de no prioritzar més missatges d’aquesta persona. I perdre això és vital si volem que el nostre missatge arribi als altres. Què podem fer al respecte? Molt fàcil: saber escollir a quina xarxa social estem parlant. Si publiquem un text molt llarg al Facebook, aquest es tallarà al Twitter. Perquè no escrivim primer el de Facebook i després el reescrivim per Twitter? Perquè no programem els missatges per a que apareguin en hores diferents? Perquè no deixem que els missatges exclusius de Twitter es quedin a Twitter?

No té sentit publicar una resposta o un re-tweet al Facebook. Seria genial que quan escrivíssim a un usuari de Twitter aquest es convertís en l’usuari de Facebook quan transportem el missatge de xarxa social. Però em sembla que, avui per dia, tan Facebook com Twitter estan poc per la feina per aconseguir-ho. Així doncs, per acabar, dos consells: a cada xarxa social allò que li pertoqui. I si vols enviar-ho a les dues, al menys que es noti que no publiques de forma automàtica, com si fossin un robot.

4 comentaris:

  1. Estic d'acord en el que comentes, en part.

    Considero que traslladar la mateixa informació, a cada xarxa social, por aportar cert avorriment al lector, però per altre banda, el meu cas és curiós:

    Intento adaptar el contingut de la que considero, la meva notícia o, la notícia del dia, a cada xarxa social.

    A priori, Twitter no ens deixa comptar amb tant espai, per tant ajusto el contingut a l'espai que tinc.

    Facebook segueix sent la xarxa social que va al capdavant, Twitter en canvi és la xarxa social d'alguns extrapolant-t'ho a elements menys avorrits com en la monotonia en la que està caient Facebook.

    Interessant veure que en el teu article, ja menciones a Foursquare.

    Ho recomanes?


    Salutacions i, segueix així!

    TF

    ResponElimina
  2. Hola Tina.

    El gran problema és l'estratègia. Quina fem servir per cada cas? Jo opto per usar el Facebook a nivell personal i el Twitter una mica més professional. Cal separar molt bé cada una de les Xarxes Socials, sinó gent que no vols sabrà coses que potser no vols que sàpiguen.

    D'altra banda, Foursquare serveix per buscar gent en determinats llocs, conèixer ofertes de restaurants i botigues i saber on són els teus amics. Jo te'l recomano, però cal que l'usis bé i que defineixis bé la seva privacitat per evitar problemes.

    ResponElimina
  3. Hola, Marc:

    Gràcies per la teva contestació.

    Jo, per exemple, uso el meu perfil de Facebook, com a complement a la meva Web per a publicitar-me, també com a eina que fa de pont entre jo que sóc la Community Manager i, la Fundació en la qual desenvolupo aquesta tasca.

    Twitter, em sembla una eina que ens apropa a a diversos àmbits d'una manera, més professional.

    En qualsevol cas, prendré nota dels teus consells esmentats en tots els articles i, extrauré el que en consideri merament positiu.

    De fet, recordes que et vaig comentar temps enrere que volia parlar amb tu en privat?

    Solsment era per demanar-te alguna orientació quant a la manera d'enfocar la meva Web.

    Ara, però, l'he tingut en obres. En breu, li tornaré a donar llum verda, si vols, te'n faré partícip.

    Salutacions,

    TF

    ResponElimina
  4. Tenir una bona web és genial per promocionar-se, però en els temps que corren han de ser molt dinàmiques i 2.0 (és a dir, participatives). Si no, corres el risc que es converteixi en un simple aparador i que la gent no hi aporti res.

    Si vols algun dia et puc assessorar sobre com encarar la web i els teus perfils professionals online. Ja em comentaràs!

    ResponElimina



Moltes gràcies per participar!